Jump to content

J.D.

Moderator
  • Content count

    4,813
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

J.D. last won the day on April 17 2015

J.D. had the most liked content!

Community Reputation

45 Excellent

About J.D.

  • Rank
    Ink Slinger
  • Birthday 06/29/1977

Contact Methods

  • Website URL
    http://sweetmiserytattoo.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    YOUR MOM

Recent Profile Visitors

5,601 profile views
  1. . I spent a lot of time on Ink Trails, and hold this place dear. But it's time to move on. 5,000 posts in just under 4 years. Crazy. I used to live on this forum. A good majority of what I know about tattooing is from this place. I can definitely say, everything I learned over the first couple years in learning to tattoo is definitely owed to this forum. I owe quite a bit to a lot of members. Current and past members alike. If I tried to name all the people that helped me along the way, I'd fail miserably. There are just too many. Those of you who are still around, and are reading this who have shared in a discussion, private or public to help me figure this tattoo thing out, you know who you are, and I truly thank you. I've met some really good peeps here. One of which gave me a job and I consider a true friend. I've actually met about a half dozen in person. All really great peeps. Tattooed a handful of members too. You guys who trusted me with your skin have no idea how honored I am for you to have asked me. Thank you. Thanks for everything Ink Trails. Keep clean. Keep safe. Keep responsible. Salty Old Sailor... Out.
  2. Peacock And Rose Flash Sheet

    Thanks dudes. Mesmerizing? Nice. Thanks.
  3. Peacock And Rose Flash Sheet

    Thanks guys. Yeah, I'm not looking to make any money off flash any time soon. But I'd be pretty irked if someone linked me an Ebay sale of my shit. I'm not looking to make money off my work. But I did put a lot of work in to it. 2-3 hours for the initial sketch placement, sizing and drawing. 1-3 hours transferring and lining. 5-8 hours painting. There's stuff out there that's a lot better than mine, but if someone wanted one of these two designs tattooed, it's not hard to look past the watermarks to trace out the lines, so use my shit for a tattoo and I'm flattered. Use my shit and mention my name, and I'm honored. But jack my shit and sell it on Ebay? Not gonna happen unless you're that good of a Photoshop wizard to hack out my watermark. LOL
  4. Peacock And Rose Flash Sheet

    Thanks dude. I'm getting there. I think I may be on my way to finding my own style. Less referencing other artists stuff, and more just drawing what I want. Like this peacock. I REALLY referenced Mr. Dobleman's roses though. So I'm no where near where I want to be yet.
  5. I Finally made some time for my second watercolor flash sheet. Anyone hear of Paul Dobleman? He's a tattooer here in Northern California. I love his roses. This sheet was mainly a practice sheet as I tried to study and emulate them.
  6. Bodysuit For A Person Under 18

    Fuckin' SWEET!
  7. Jerry Flash Banger (Bat)

    Yeah, I don't think it's that big a deal either. I'll throw in the whip if she comes back. Otherwise, it's a Jerry banger. I think it still looks legit.
  8. Once A Piece Is Started....

    Tattooers' work will go up and down. Especially in the first 5 years or so. Linework looks much better when fresh than when healed. Portfolio pieces tend to look much better fresh than when healed. Especially the super realistic stuff. Also, some peeps linework is never very good. But their shading pulls it together. Kinda like, in the end, when it's all said and done, the proofs in the pudding. You may already know all this. I just thought I'd mention a few factors that may be in play here.
  9. Jerry Flash Banger (Bat)

    The flash has it evened out. I just fucked up. I don't know if I'll ever get a chance to make it right. She only walked in for the Jerry special. She's got a lot of tattoos though. Maybe she'll be back for another and I can point it out to her for a quick 5 second fix. Maybe she'll come in for the next Friday the 13th. Fingers crossed.
  10. We did a Friday the 13th, Sailor Jerry flash banger special today. 50 bucks gets you a palm sized tattoo. This one was my favorite. Tatsoul 8trad liner. Tatsoul 9mag Talenz black Waverly colors
  11. Skulctopus

    Ahh. Yeah, that would have been cool. Thanks.
  12. Thigh Garden

    That's the nicest thing I think I've seen you say here in almost 4 years. LOL
  13. A Couple New Ones

    Now, THAT's a critique. Thanks. I just copied the reference pic as best I could though. I can only take credit for trying my best to get that old picture translated on to his skin for him. Thanks Lisa. Good to see you pop your head in.
  14. Skulctopus

    Like, you saw tattooed red? Or like, a red mood? LOL I don't get it.
×